Статьи
Среднее общее образование
Английский язык
Демоверсия ЕГЭ-2020 по английскому языку
Предлагаем вашему вниманию разбор демоверсии ЕГЭ 2020 года по английскому языку.
16 сентября 2019
У нас появился новый формат! Теперь статью можно прослушать
Официальные демоверсии ЕГЭ-2020 по английскому языку можно скачать:
Что нового в 2020 году?
- В структуре и содержании КИМ изменений нет.
- В задании 40 раздела «Письмо» стали более четкими формулировка и критерии оценивания. Теперь выпускнику надо будет выбрать одну из двух тем для написания развернутого текста-рассуждения и выразить свою точку зрения.
Источник: сайт ФИПИ
Следите за эфирами наших вебинаров и YouTube-канала: мы уже начали рассказывать о подготовке к ЕГЭ!
Факторы успеха на ЕГЭ по английскому языку
- Хороший уровень владения языком.
- Понимание основного содержания и запрашиваемой информации в заданиях по аудированию и чтению, полное понимание прослушанного или прочитанного текста.
- Ознакомление с форматом проведения ЕГЭ.
- Тренировка в формате экзамена: контроль времени, аудиозапись устных ответов с прослушиванием и анализом.
- Представление критериев оценки заданий, объяснение требований.
ЕГЭ-2020. Английский язык. 30 тренировочных вариантов экзаменационных работ
Установите соответствие между текстами A–G и заголовками 1–8. Занесите свои ответы в таблицу. Используйте каждую цифру только
один раз. В задании один заголовок лишний.
1.Building materials
2.The longest on Earth
3.Safe travel
5.Invented by accident
4.Designing a building
6.Comfortable living
7.How did they do it?
8.Why seasons change
A.Most of Africa’s rural peoples use natural resources that are locally available for their homes. In grasslands, people typically use grass to cover the walls and roofs. In forested areas, they use hardwoods as well as bamboo and raffia palm. Earth and clay are also major resources used in construction. In areas with few natural resources, people often live as nomads, moving from place to place. Instead of making permanent homes, they usually use simple shelters or tents made of animal skins and woven hair.
B.An architect must consider how a structure will be used and by whom. An apartment building, a palace, a hospital, a museum, an airport, and a sports arena all have different construction requirements. Another factor is the ideas
the structure should communicate. For example, some buildings are made to impress people with a display of power and wealth; others — to make everyone feel welcome. Other things to consider are the location and surrounding environment, including weather, and the cost of materials.
C.Did you know that an eleven-year-old child first created the Popsicle? The boy’s name was Frank Epperson. In 1905, Frank left a mixture of water and powdered soda out on his porch by mistake. It also contained a stir stick. That
night, fortunately for Frank, the temperatures fell to a record low. As a result,
he discovered the substance had frozen to the stick, and a frozen fruit flavoured
ice treat was created. He decided to call it the epsicle, which was later patented
by him and named as Popsicle.
D.As Earth goes around the sun, the North Pole points to the same direction in
space. For about six months every year, the North Pole is tilted towards the
sun. During this time, the Northern Hemisphere gets more direct sunlight than
the Southern Hemisphere and more hours of daylight. During the other six
months, the North Pole is tilted away from the sun. When the Northern
Hemisphere gets the most sunlight, it experiences spring and summer. At the
same time, the Southern Hemisphere gets autumn and winter.
E.In southern Peru, there is an isolated plateau where the wind almost never blows. Here, around the year 400 to 650 AD, the people of the Nazca culture created the famous Nazca lines, by removing the red stones covering the
ground so that the white earth beneath was visible. These Nazca lines are actually portraits of animals such as monkeys, birds or fish. It is a mystery how such a primitive civilization could create such artwork with precision when they had no means of viewing their work from the air.
F.Antarctica, which is the southernmost and fifth largest continent, does not have twenty-four-hour periods divided into days and nights. In the South Pole, the
sun rises on about September 21 and moves in a circular path until it sets on about March 22. This «day», or summer, is six months long. During this period, if the weather conditions are good, the sun can be seen twenty-four hours
a day. From March 22 until September 21, the South Pole is dark, and Antarctica has its «night», or winter.
G.Any ship that hits an iceberg can be damaged. The most famous iceberg in history sank the «Titanic», a ship travelling in the northern Atlantic Ocean, on April 15, 1912. The ship’s side scraped the iceberg, which tore holes in the
hull. Within three hours, the ship was at the bottom of the ocean. After the loss of the «Titanic», several nations worked together to establish the International Ice Patrol. Today the U.S. Coast Guard runs the patrol, which warns ships about icebergs floating in Atlantic shipping routes.
Улучшаем навыки говорения. Как тренироваться?
- Попробовать вести видеоблог (можно всем классом). Например, когда школьники уходят на каникулы, можно попросить их записать ролик "Do your favourite things and speak English". Это упражнение на описание личного опыта, которое требуется выполнить в 3-й и 4-й частях ЕГЭ.
- Читать вслух с отставанием. Договоритесь с учениками, на сколько слов они будут отставать, когда начнете читать текст. Сначала вы читаете вслух, а они вступают через несколько слов, тоже прочитывая предложение вслух. Это упражнение позволяет одновременно говорить и слушать.
- Играть в «Вопрос-действие». Разделите учеников на группы по три человека. Один из каждой группы дает инструкции: например: sit down, stand up, а другой в это время задает вопросы: how old are you? what is your favourite book? Третий человек одновременно должен отвечать на вопросы и выполнять действия. Упражнение учит быстро думать и говорить одновременно.
- Играть в ролевые игры.
- Составлять рассказ по рисунку. Один ученик рассказывает другому, что происходит на рисунке. Другой, не видя рисунка, пытается изобразить на бумаге картинку по рассказу первого. Затем ученики сравнивают результат и референс. Это упражнение учит внимательно слушать, описывать, находить сходства и различия.
- Описывать рисунок или прочитанный текст по памяти.
Задания 26-31
Образуйте от слов, напечатанных заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 26–31, однокоренные слова так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию из группы 26–31.26.Auckland is the largest and most populous city in New Zealand. The __________________ of Auckland is getting close to 1.4 million residents. POPULATE 27.It is __________________ situated in the North Island of the country, between the Waitakere Ranges and the Hauraki Gulf. CONVENIENT
28.The city enjoys an oceanic climate, which is __________________ to the climate in most of Europe. COMPARE
29.Nothing can __________________ you about Auckland, which is why it is a popular destination for numerous immigrants to New Zealand. APPOINT
30.Expats have an overall good experience when staying in Auckland. Most expats find it very easy to communicate with the locals, who are very __________________.
FRIEND
31.Another positive thing about Auckland is the amount of nature and free space, which is appreciated a lot, especially by those coming from more densely inhabited __________________. LOCATE
Улучшаем навыки аудирования. Как тренироваться?
- Слушать/смотреть новости и сопоставлять их с заголовками.
- Придумывать заголовки для прослушанных новостей.
- Рассказывать истории с позиций разных участников, определять позицию говорящего.
- Выписывать специфические слова/информацию.
- Описывать картинки с различиями.
- Устраивать диктоглосс – воспроизведение продиктованного текста с максимально приближенной к оригиналу передачей информационно-содержательной стороны и, по возможности, с лингвистически точным, адекватным использованием лексико-грамматических и стилистических форм.
#ADVERTISING_INSERT#